Scandinavian Branding |
||||||
Vores kernekompetencer er udarbejdelse af navne, helstøbte identitets-programmer, branding, strategisk kommunikation og systematisk identitetsdesign med dokumenteret lang levetid. Vores vision er at højne vores kunders bevidsthed om, hvordan identitet, branding og design kan forbedre deres “forretning”. Vores mission er, gennem synliggørelse af forskellige strategiske scenarier og design, at give dem de optimale værktøjer hertil. Vi har et skandinavisk kulturelt udgangspunkt i vores måde at arbejde på: Håndværksmæssigt grundigt, funktionelt, enkelt og ærligt og med respekt for det enkelte menneske og miljøet. |
Vores team består af erfarne designere, kommunikationseksperter og konceptudviklere. Ingen identitetsopgave er for kompleks for os, men det er kunden, der skal komme med det kvalitative fundament: Firmaet, produktet, servicen. Og ikke mindst med evnen, viljen og styrken til at gennemføre den proces, som et nyt identitetsdesign indebærer kommunikations- og oplevelsesmæssigt. Informationer, produkter og følsom viden bliver behandlet med behørig omtanke og fortrolighed. Samarbejdet med kunden bliver funderet på gensidig respekt og konstruktiv dialog. |
|||||
Vi indgår ofte i arbejdsgrupper eller deciderede konsortier, når opgaveløsningen kompleksitet, indhold og/eller størrelse kræver det. Dette har vi bl.a. gjort med arkitektfirmaer som PLH arkitekter og Erik Møller Arkitekter, og ved større opgaver med Københavns Universitet, Life om fx. EU projektet Plurel. |
||||||
Gennem mange år har vi opbygget et meget stort netværk af samarbejds-partnere og leverandører inden for rigtig mange kompetencer og specialer, eksempelvis: • Webdesign og navigation |
Vi arbejder løbende tæt sammen med institutioner, organisationer og andre specialiserede netværksgrupper og specialister. |
|||||
Vi samarbejder også med brandingvirksomheder, som har fokus på de andre sanser. |
I forbindelse med implementering af såvel store som små identitets programmer, benytter vi altid firmaet Skabelon Design til at udarbejde kundens standard skabeloner i de gængse Officepakke programmer, Word, PowerPoint- og Excel - samt andre former for komplekse formularer. |
Virkeliggør Virksomhedens Vækstpotentiale. |
I flere tilfælde har vi eksempelvis indgået samarbejde med PLH Arkitekter, hvor vi som konsortium har udført projektmateriale til konkurrencer, og deltaget i deciderede byggeprojekter som fx. GeoCenter Møns Klint. Vi arbejder holistisk med projekterne og opnår derfor unik sammenhæng mellem storytelling og formidlingsopgaverne. |
|||||
Johan Adam Linneballe jal@scandinavianbranding.com |
Anne Marie Brammer design@scandinavianbranding.com |
Dorte Piihl Linneballe dorte@scandinavianbranding.com |
||||
Abdallah, Fatima |
Hekscher, Michael |
Manos, Marietta |
Skjoldhøj, Karsten |
|||||
Udstillinger bl.a.: Repræsenteret i bl.a.: |
En lang række artikler i fagblade, aviser og tidsskrifter, hvoraf et udvalg kan læses her > Pristildelinger bl.a.: |
|||||
Selvom det er 10 år siden, har vores udgivelse af bogen "Design is branding" betydet meget for vores omdømme, og mange spørger stadig efter den. På mere end 300 sider gennemgår bogen 100 udvalgte cases om identitetsprogrammer designet af Scandinavian Branding, og forklarer "Hvorfor det ser sådan ud". Herudover er bogen et visuelt overflødighedshorn med spændende udsagn og citater om designs betydning. Bogen kan bruges til orientering og inspiration samt ikke mindst som råstof til eftertanke inden afgørende |
strategiske ledelsesbeslutninger træffes omkring identitetsudvikling og branding. Bogen giver et nærværende indblik i formgivning, logoer, designprogram-mer, perception, symbolik, design som strategisk styringsværktøj og integreret kommunikations design. ’Design is branding’ udtrykker vores spidskompetence: Kommunikerende identitetsdesign. Tidsperioden, udsagnene, logovariationen, udvikling af navne samt indblik i metodik og systematik illustrerer, hvorfor storytelling er altafgørende, når der fokuseres på begrebet branding. |
||||||
Vi stiller meget klare krav til alle vore opgaveløsninger.